Lovas Rozi színművész, akinek Bárdudvarnokon volt a diploma előadása, Junior Príma Díjat kapott

 pirandello_0075_small 3.jpg

Fotó: Gőzsy Gáborné. Fénykép forrása: http://www.kikotoonline.hu/karc/szinhaz/szinikritika/het-szerep-talal-egy-szerzot

A Bárdudvarnoki Kulturális Hét keretében 2011. augusztus 17., 19., 21., napokon bemutatott "Vízkereszt, avagy elmentek ti a jó kurva anyátokba" című diploma előadás:  http://bkh2011.blog.hu/2011/07/29/vizkereszt_2018  

http://www.primissima.hu/aktualis/atadtak-a-junior-prima-dijakat-a-szinhaz-es-filmmuveszet-kategoriaban/30/

http://fidelio.hu/szinhaz/magazin/junior_prima_2014_lovas_rozi

Junior Prima 2014 - Lovas Rozi

A Junior Prima Díj a jövő meghatározó személyiségeinek szeretne jelentős ösztönzést adni. 2014-ben Lovas Rozi színművész is megkapta a kiemelkedő teljesítményt nyújtó harminc év alatti fiatalok díját.

 

Budán, a XII. kerületben nőttem fel. Ének-zene tagozatos általános iskolába, magyar tagozatos gimnáziumba jártam, több évig versenyszerűen teniszeztem, két évet töltöttem az ELTE Bölcsészkarán. Azt hiszem, már jóval korábban megfogalmazódott bennem, hogy én valójában színházzal, színészettel szeretnék foglalkozni, de csak később lettem eléggé önmagam ahhoz, hogy ezt saját magam és a világ előtt is ki merjem mondani. Hogy egyáltalán merjem akarni.

Lovas Rozi (forrás: FHB Bank)

Lovas Rozi (forrás: FHB Bank)

A Kaposvári Egyetemen Mohácsi János osztályában végeztem. Mellette még olyan tanárok tanítottak, mint Babarczy László, Balikó Tamás, Rusznyák Gábor, Kocsis Pál, akiktől rengeteget tanulhattam a színházról, az alázatról, az egymásra figyelésről és az emberről való gondolkodásról. Az ott töltött öt év és az ott megismert emberek meghatározóak az életemben.

"A világ, amelyben élünk, nincs rendben. Szeretnék rajta erőmhöz mérten segíteni. Megmutatni, hogy meddig jutottam el az élet megismerésében, hogy mit tudok az emberről és az emberszabású rendről. Ez a színész dolga. Nem is dolga, szolgálata. Utálni a hazugságot. Harcolni ellene." (Ruttkai Éva)

A gyakorlati éveim alatt több helyen is játszhattam: Kaposváron, Pécsett és Budapesten is. 2012-ben diplomáztam, és Kiss Csabától meghívást kaptam az újonnan alakuló Miskolci Nemzeti Színház társulatába. Olyan karaktereket alakíthattam ott, mint Rozika Móricz Úri murijában, Stella A vágy villamosában; Ophelia, Mása vagy Bródy Tóth Flórája. Jelenleg a Pesti Magyar Színház társulatának vagyok a tagja, ahol elsőként Júlia szerepét formálhattam meg. Ebben az évben Orlai Tibortól kaptam meghívást Szikszai RémuszAmadeus-rendezésében Constanze szerepére.

Kétszer, 2013-ban és 2014-ben nyertem el a legjobb 30 év alatti színésznőnek járó díjat a POSZT-on. A Városmajori Színházi Szemlén megkaptam a legjobb női alakítás díját a Rusznyák Gábor által rendezettTanítónőért. 2014-ben pedig nekem ítélték oda a színikritikusok a Legígéretesebb pályakezdő díját.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bkh2014.blog.hu/api/trackback/id/tr556905473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása